„Keliaujanti edukacinė programa visiems „Padėk man padaryti pačiam”

2017 metais buvo vykdomas projektas „Keliaujanti edukacinė programa visiems „Padėk man padaryti pačiam”. Šio projekto metu buvo sukurta edukacinė programa, kurios tikslas padėti vaikams atskleisti savo kūrybinį potencialą ir formuoti atsakingą, savarankišką ir laisvą asmenybę. Edukacinės programos „Padėk man padaryti pačiam“ metodiniu pagrindu pasirinkta M. Montessori mokymo sistema, kuri yra nuostabiai technologiška, apgalvota, tikslinga ir apima ne tik intelektualių bet ir dvasinių sugebėjimų. Ją kuriant buvo naudotasi muziejaus rinkiniuose saugomu M. Kuraitytės-Varnienės archyvu. Šis edukacinis užsiėmimas yra lengvai modifikuojamas iš edukacinio užsiėmimo vaikams į pažintinį edukacinį užsiėmimą suaugusiems. Vaikai, dalyvaudami užsiėmime, žais ir tobulės, suaugusiems tai bus puiki pažintinė priemonė, leidžianti susipažinti su M. Montessori metodu, išbandyti jį ir pritaikyti, auklėjant savo vaikus. Edukacinis užsiėmimas bus įdomus ir pedagogams, ieškantiems naujų idėjų mažųjų Lietuvos piliečių ugdymui. Projektą vykdanti kūrėjų komanda pasinaudojo Adomo ir Marijos Varnų sukaupta patirtimi, ugdant laisvą ir kūrybišką asmenybę bei atskleidžiant neapsakomai turtingą jos dvasinį pasaulį. Edukacinė programa skirta vaikams nuo 5 iki 12 metų amžiaus. Tai keliaujanti edukacinė programa, kuri vyko specialiai vaikų darbui paruoštose mokymo erdvėse. Vienu metu erdvėje dirbo iki 30 vaikų ir tuo pačiu vaikai dirbo individualiai, jų neribojo laikas ir nesikišo suaugusieji. Visos tikslingai parinktos ir paruoštos priemonės, skatina kūrybinį procesą nesvarbu ar tai būtų gimtoji kalba, matematika, geometrija arba piešimas ir muzika. Edukacinės programos erdvei dekoruoti buvo sukurti informaciniai stendai, jie ne tik suteikė daug informacijos apie M. Montessori metodiką, bet ir vizualiai atskleidė, kaip vaikas jaučiasi suaugusiųjų pasaulyje.

Edukacinė programa keliavo po Lietuvą. Dvi dienas programos vyko Lietuvos švietimo istorijos muziejuje ir aplankė Druskininkus, Kėdainius, Panevėžį, Kačerginę, Jurbarką, Jonavą. Dėl didelio susidomėjimo buvo pravesta du kartus daugiau užsiėmimų nei planuota. Kiekviename mieste edukaciniuose užsiėmimuose apsilankydavo per 150 vaikučių bei jų tėvelių ar mokytojų.

Rengiant edukacinę programą ir vykdant jos viešinimą Lietuvos švietimo istorijos muziejuje buvo surengtas seminaras „Ką reiškia būti „Montessori tėvais”?, kuriame Montessori specialistės iš Norvegijos ir JAV supažindino tėvelius, kaip naudoti Montessori mokymo metodą namuose, ką jis suteikia vaikams ir kokie jo privalumai bei trūkumai. Seminare dalyvavo apie 150 Kauno miesto ir rajono mokytojų ir tėvelių.