Edukacija

Edukacija

Section Header !Naujiena

PONAS VARNAS NUPIEŠĖ PAVEIKSLĄ

Panaudojus dailininko A. Varno paruoštą metodiką piešimo įgūdžiams ugdyti sukurta nauja muziejaus edukacinė programa „Ponas Varnas nupiešė paveikslą”. Joje moksleiviai sužinos, kad pasislėpusi ir kartais neapčiuopiama geometrija formuoja meno kūrinio pamatus, o geometriniai principai suteikia meno kūriniui vientisumo ir darnumo pojūtį. Specialiai paruoštoje edukacinėje erdvėje moksleiviai atras po meninėmis išraiškos priemonėmis pasislėpusią geometriją, susipažins su montesorinėmis mokymo priemonėmis – geometriniais intarpais juos išbandydami, išmoks naudoti geometrines formas kūrybiniame procese ir sukurs kūrinį.

Trukmė 45 min.
Section Header PASIKLYDUSIO PELĖDŽIUKO KELIONĖ:

IŠ PRAEITIES Į DABARTĮ

Detektyvinis – orientacinis – edukacinis žaidimas. Taikant žaidybinį metodą, dalyviai supažindinami su Lietuvos švietimo istorija, bei muziejuje esančiomis muziejinėmis vertybėmis, pagal gautas užduotis/užuominas, sprendžia užduotį; pagal suteiktas nuorodas naudotis žemėlapiu ugdo erdvinio mąstymo ir orientavimosi aplinkoje gebėjimus – žymi kelionės taškus. Edukacinis užsiėmimas ugdo mokinių norą pažinti ir perimti tautos istorinę atmintį.

Skirta 5–9 klasių moksleiviams Trukmė 45 min.
Section Header BAUSTI NEGALIMA PASIGAILĖTI:

PAŽINK IR PATIRK

Edukacijoje moksleiviai žaismingai supažindinami su Lietuvos mokyklose taikytomis auklėjimo ir drausminimo priemonėmis (bausmėmis). Edukacijos metu moksleiviams pristatoma istorija, kaip neklusnūs vaikai buvo auklėjami ir drausminami lietuviškose mokyklose: anuomet vaikų elgesiui keisti buvo naudojamos rykštės, XIX a. siekiant surusinti lietuvių tautą valstybinėse mokyklose nadotos bausmės lentelės (pakutnicos), o slaptojoje mokykloje daraktorius neklusnius vaikus klupdė ant žirnių. Autentiškos auklėjimo priemonės ir atkurta mokyklinė aplinka (pvz., XIX a. rusiškoji valdiška mokykla) leidžia moksleiviams pajusti to meto mokyklos dvasią ir nuotaiką.

Skirta 6–10 klasių moksleiviams Trukmė 45 min.
Section Header

KNYGNEŠIO KELIAS

Tai moksleivių atliekama inscenizacija atkurtoje XIX a. slaptojoje (daraktorinėje) mokykloje. Edukacinio užsiėmimo dalyviai supažindinami su muziejuje sukaupta eksponatų kolekcija, atspindinčia spaudos lotyniškais rašmenimis draudimo bei knygnešių veiklos laikotarpį (1864–1904), pateikiami svarbiausi šio laikotarpio istoriniai faktai. Taip pat dalyviai pasiskirsto vaidmenimis (daraktorius , knygnešys, žandaras, slaptosios mokyklos mokiniai) ir vaidina. Žaidimo dalyviai persirengia to meto gyventojų drabužiais ir gauna visus vaidinimui reikalingus rekvizitus.

Skirta 6–10 klasių moksleiviams Trukmė 45 min.
Kontaktai

+370 650 41 018

Dėl edukacinių užsiėmimų ir ekskursijų iš anksto kreiptis nurodytu telefonu

Section Header

VIENA DIENA TARPUKARIO MOKYKLOJE

Maksimaliai informatyvus ir interaktyvus edukacinis užsiėmimas, kuris atskleidžia autentišką tarpukario mokyklos vaizdą, mokymosi atmosferą, mokyklos tradicijas, supažindina su dėstomais dalykais ir priemonėmis. Edukacinį užsiėmimą sudaro: teatralizuotas įvadas į tarpukario mokymo sistemą, trumpos improvizuotos lietuvių kalbos, dailyraščio, istorijos, skaičiavimo, geografijos pamokėlės ir pertrauka su žaidimais, kuriuos žaidė mūsų seneliai, taip pat bausmės bei paskatinimai.

Skirta 5–9 klasių moksleiviams Trukmė 45 min.
Section Header

MOKYKLA VAKAR IR ŠIANDIEN

Teatralizuota ekskursija, kurios metu lankytojai aplanko pagrindinę muziejaus ekspoziciją (3 salės), pristatančią Lietuvos mokyklos istoriją nuo XIV a. pab. iki XX a. pab. Ekskursijų vadovas atkreipia dėmesį į skirtingas įvairių laikotarpių mokymo programas, naudotas rašymo priemones, taikytus mokymo metodus, bausmes. Įspūdžiui sustiprinti darbuotojas vilki stilizuotą mantiją, pakeliui leisdamas išbandyti eksponatus ar jų kopijas, pvz., paklūpėti ant žirnių, pasitikrinti akis stereoskopu, pasėdėti mokykliniame suole.

Skirta 5–12 klasių moksleiviams. Trukmė 45 min.
Section Header

AŠ = SIMBOLIS

Nuo seno žmonės tikėjo, kad esama daiktų, nešančių sėkmę – amuletų. Seniau jie buvo gaminami iš gintaro, molio ar kaulo ir puošiami įvairiais simboliais ir ornamentais. Kiekvienas simbolis turėjo savo reikšmę – vieni reiškė saulę, kiti – gyvybę ar ugnį. Ateikite ir sužinokite senovės baltų simbolių reikšmes ir susikurkite sėkmę nešantį amuletą!

Skirta 1–7 klasių moksleiviams Trukmė 45 min.
Section Header

NUO PIKTOGRAMOS IKI PERMUTACIJŲ

Kodavimas - tai informacijos pateikimas naudojant tam tikrų simbolių ir taisyklių sistemą. Vadovaujantis šiuo apibrėžimu, kalba ir raštas taip pat yra kodai. Kokius dar kodus žinote? Kaip dažnai gyvenime koduojate informaciją? Naujoji edukacinė programa „Nuo piktogramos iki permutacijų” supažindins Jus su žmogaus sukurtų kodų įvairove: piktogramomis ir hieroglifais, Brailio raštu ir gestų kalba, „Enigma“ kodavimo mašina ir Morzės abėcėle. Ši edukacinė programa skirta tiems, kuriuos domina žmonijos komunikacijos istorija, kurie nori išmėginti senąsias rašymo priemones, „pasimatuoti” sekretorės profesiją, perduoti žinutę Morzės kodu bei suprasti kaip skaito neregintis žmogus.

Skirta 2-12 klasių moksleiviams. Trukmė 45 min.
Section Header

VAIKŲ DARBELIAI VAIKŲ NAMELIUOSE

Tai edukacinė programa sudaryta iš dviejų savarankiškų užsiėmimų ir apimanti teorinę ir praktinę dalis, skirtas supažindinti su Montesori mokymo priemonėmis ir jų pritaikymu dalykinėse pamokose.

Skirta 1–3 klasių ir 4–7 klasių moksleiviams. Trukmė 45 min.
Section Header

MATEMATIKOS GALIA

r žinote, koks ilgis matuojamas coliais, sprindžiais ar sieksniais? Ar teko skaičiuoti mediniais skaitytuvais? Ar žinote kas yra fleksagonas? Kviečiame visus matematikos mėgėjus bei tuos, kurie mano nesuprantantys magiškosios skaičių galios. Pažadame, kad nauja edukacinė programa „Matematikos galia“ užburs kiekvieną jos dalyvį.

Skirta 1–7 klasių moksleiviams. Trukmė 45 min.
Section Header

KAIP SKAITO TĖTIS

Jeigu norite patirti gyvo skaitymo malonumą, pajusti knygos personažą juo tapdami, ateikite ir skaitydami kurkite vaidmenį, vaidinkite tai, ką skaitote – atverkite duris į savo teatrą!

Skirta 1–5 klasių moksleiviams. Trukmė 45 min.
Section Header

LEGENDOS GAMTOJE

Ar seniai buvote miške? Ar girdėjote, ką kalba medžiai, paukščiai? Ateikite, sužinokite, kaip mūsų protėviai bendravo su juos supusia gamta, pažinkite jos simbolius ir pasigaminkite mažą gamtos stebuklą.

Skirta ikimokyklinio amžiaus vaikams ir 1–3 klasių moksleiviams. Trukmė 40 min.
Section Header

DAILYRAŠTIS TARPUKARIO LIETUVOS MOKYKLOJE

Ar žinote, kokiuose suoluose mokykloje sėdėjo jūsų seneliai? Ar bandėte rašyti įmantrias raideles dailyraščiu? Ateikite pas mus ir pamatysite, išbandysite ir pasidžiaugsite savo nepaprastais gebėjimais.

Skirta 1–4 klasių moksleiviams. Trukmė 45 min.
Section Header

RAŠTO KELIAS

usipažinkite su rašto Lietuvos mokyklose istorija. Apžiūrėkite ekspozicijoje originalias rašymo priemones ir išbandykite jų kopijas – rašykite vaško ir grifelinėse lentelėse, raitykite raideles tikra žąsies plunksna!

Skirta 5–12 klasių moksleiviams. Trukmė 45 min.
Section Header

DARAKTORINĖ (SLAPTOJI) XIX A. MOKYKLA

Sudalyvaukite gyvosios istorijos pamokoje – persikelkite į XIX amžių ir patirkite slaptosios mokyklos moksleivio dalią, praeikite rizikingu knygnešio keliu, įvertinkite pasiaukojantį daraktoriaus darbą.

Skirta 4–9 klasių moksleiviams. Trukmė 45 min.
Section Header

MAMA, KĄ MAN VEIKTI?

Edukacijos vadovas sukviečia vaikus į Gamtos mokymo priemonių ekspoziciją ir bendrauja su vaikais apie jų laisvalaikio pomėgius, žaidžiamus žaidimus. Edukatorius pasidalina atsiminimais apie savo vaikystės žaidimus ir pakviečia vaikus pažaisti. Vaikai gauna įvairias priemones kurti ir žaisti žaidimus (dėžės su smėliu, akmenėliai, kriauklelės, piešimo ir karpymo priemonės).

Skirta ikimokyklinukams ir 1–2 klasių moksleiviams. Trukmė 45 min.
Section Header

Padėk man padaryti pačiam

Užsiėmimo „Padėk man padaryti pačiam“ metodiniu pagrindu pasirinkta technologiška, apgalvota ir tikslinga M.Montessori ugdymo sistema. Šiai edukacijai skirta erdvė, kurioje vaikai kuria save per tikslingai nukreiptą veiklą. Viskas pagrindžiama ne prievarta, paliepimais, o moksleivio susidomėjimą sukeliančiais pratimais ar užduotimis. Kiekviena užduotis motyvuoja kūrybišką moksleivių elgesį ir skatina savarankišką mąstymą. Užsiėmime moksleiviai dirba individualiai, jų neriboja laikas ir nesikiša suaugusieji. Edukacijos metu moksleiviai gauna kūrybinių užduočių, kurios siejasi su mokykloje mokomais dalykais. Visos edukacijos metu naudojamos priemonės yra tikslingai parinktos ir paruoštos kūrybiniam procesui skatinti. Edukatoriai vaikus supažindina su užduotimi, tačiau paliekama visiška veiksmų laisvė užduočiai atlikti. Visos užduotys tradicinius dalykus pateikia netradiciniais būdais. Pavyzdžiui, spalvotų kvadratėlių pagalba vaikai išmoksta traukti šaknį, spręsti dvinario arba trinario kubo lygtį dėlionės pagalba, sudėlioti Europos žemėlapio dėlionę, nupiešti piešinį naudojant tik geometrines figūras, kūrybiškai naudoti skaitliukus, asmenuoti arba linksniuoti specialiai paruoštoje lentoje ant sienos, dauginti dviženklius ar didesnius skaičius specialioje lentoje karoliukų pagalba, atlikti užduotis su trupmenomis naudojant pagalbines priemones ir kitos. Atlikęs vieną užduotį moksleivis imasi kitos. Šios edukacinės programos metodika yra išskirtinė tuo, kad suteikia vaikams visišką laisvę veikti ir gauti visada gerą rezultatą, ji eliminuoja konkurenciją, mokymas pagrįstas stebėjimu ir fantazijos lavinimu. Naudojamos priemonės leidžia kūrybiškai pažiūrėti į įprastus mokyklinius dalykus ir dar labiau jais susidomėti, radus visai netikėtą užduoties sprendimą. Moksleiviams paliekama visiška laisvė savirealizacijai. Jie nevertinami ir nelyginami tarpusavyje.

Skirta 5-9 klasių mokiniams. Trukmė – 45 min.
Section Header

Augalų portretai

Ekspozicinėje salėje ,,Senosios gamtos mokslų vaizdinės mokymo priemonės. XX a. pirmoji pusė“ edukacinio užsiėmimo dalyviai supažindinami su XIX a. pab. – XX a. pr. augalų plakatais bei pasirinktų augalų dalimis. Naudojantis paveikslais, muliažais ir kitais demonstraciniais objektais aiškinamasi, kaip veikia augalų organai. Edukacinio užsiėmimo metu aptariama, kaip augalai savo kūno sandara yra prisitaikę prie gyvenimo ir išgyvenimo sąlygų. Teorinės žinios įtvirtinamos spalvinant augalų dalis.

Skirta 5-9 klasių mokiniams. Trukmė – 45 min.