Tyrimai rodo, kad tik apie 30% Lietuvos kultūros įstaigų yra visiškai arba iš dalies skaitmenizuotos. Tai yra žemas rodiklis Europos Sąjungos kontekste. Pagal Lietuvos statistikos departamento duomenis, per pastaruosius penkerius metus muziejų lankomumas mažėjo 15%, iš dalies dėl nepakankamo paslaugų modernizavimo.
Projektu „Lietuvos švietimo muziejaus kultūros turinio skaitmeninimas, siekiant kurti šiuolaikinio vartotojo poreikius atitinkančius produktus ir paslaugas“ sprendžiamos šios problemos:
1. Kultūros išteklių skaitmeninimo trūkumas. Lietuvos švietimo muziejus susiduria su iššūkiais, susijusiais su kultūros išteklių skaitmeninimu. Dabartinis skaitmeninis turinys yra nepakankamai išplėtotas ir menkai prieinamas plačiajai visuomenei, kas riboja galimybes naudotis muziejaus ištekliais ir sužinoti apie šalies švietimo istoriją moderniais būdais.
2. Neefektyvus informacijos pateikimas. Esami informacijos pateikimo būdai yra nepakankamai efektyvūs, kad atitiktų šiuolaikinių vartotojų poreikius. Lankytojai negali gauti interaktyvios ir patrauklios informacijos apie muziejuje saugomas muziejines vertybes bei Lietuvos švietimo istoriją.
3. Paslaugų prieinamumo ir patrauklumo trūkumas. Dėl riboto skaitmeninių priemonių kiekio, muziejus negali pasiūlyti modernių ir patrauklių paslaugų, kurios būtų prieinamos įvairioms auditorijoms, įskaitant jaunimą bei lankytojus iš užsienio šalių.
4. Neaktyvus gyventojų dalyvavimas kultūroje ir netolygus jos vartojimas nesutelkia kultūros potencialo sąmoningai visuomenei ugdyti.
Projekto tikslas - Sukurti aukštos kultūrinės ir meninės vertės kuruoto kultūros turinio skaitmeninius produktus, inovatyviais būdais pritaikytus vartotojų mokymosi ir pažintiniams tikslams (Vilniaus universiteto ir Europos aukštojo mokslo istoriją pristatančio virtualaus žemėlapio ir interaktyvios virtualios realybės (VR) patirties sukūrimas).
Laukiami rezultatai:
- Skaitmenizuotas kultūros turinys. Projekto įgyvendinimo metu sukurti plačiajai visuomenei prieinami audiovizualiniai 360° produktai ir interaktyvios VR patirtys.
- Padidėjęs lankytojų skaičius. Dėl naujų skaitmeninių priemonių ir modernių paslaugų, planuojama, kad muziejaus lankomumas padidės.
- Gerėjanti paslaugų kokybė. Efektyvesnis informacijos pateikimas ir didesnis vartotojų pasitenkinimas muziejaus paslaugomis.
- Projektu bus sprendžiamos išvardintos problemos, mažinant jų atsiradimo priežastis ir siekiant užtikrinti ilgalaikę naudą tiek muziejui, tiek visuomenei.
Projekto kodas: 06-015-K-0003